صد بار اگر کعبه ترک بردارد


صد بار اگر کعبه ترک بردارد

نازد به خودش خدا که حيدر دارد / درياي فضائلي مطهر دارد همتاي علي نخواهد آمد والله / صد بار اگر کعبه ترک بردارد پیشاپیش عید بزرگ اسلام عید غدیر خم را برشما


صد بار اگر کعبه ترک بردارد

همتاي علي نخواهد آمد والله صد بار اگر کعبه ترک بردارد

نازد به خودش خدا که حيدر دارد درياي فضائلي مطهر داردهمتاي علي نخواهد آمد والله صد بار اگر کعبه ترک برداردپیشاپیش عید بزرگ اسلام عید غدیر خم را برشما تبریک عرض میکنمعلي در عرش بالا بي نظير استعلي بر عالم و آدم امير استبه عشق نام مولايم نوشتمچه عيدي بهتر از عيد غدير است؟چون نامه ي اعمال مرا پيچيدندبردند به ميزان عمل سنجيدندبيش از همهگناه ما بود وليآن را به محبت علي بخشيدند

بزودی به تمام پیام جواب خواهم داد…….عید همگی مبارک

خلاصه ای از واقعه غدیر

اعلان عمومى براى سفر حج در سال دهم هجرت، به دستور الهى آخرین سفر پیامبر صلى الله علیه و آله به مکه براى تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه علیهم السلام آغاز شد.در این سفر بیش از یکصد و بیست هزار نفر آنحضرت را همراهى کردند که در شرایط آن زمان سابقه نداشت. بلافاصله پس از پایان مراسم حج، اعلام شد همه حجاج از مکه خارج شوند و براى برنامه‏اى مهم در غدیر خم که کمى قبل از محل جدا شدن کاروانها بود حضور یابند. سه روز پس از پایان مراسم حج، سیل جمعیت به سوى غدیر حرکت کردند. اجتماع عظیم در غدیر با رسیدن به محل موعود، فرمان توقف از سوى پیامبر صلى الله علیه و آله صادر شد و مرکبها از حرکت ایستادند و مردم پیاده شدند و هرجائى براى توقف سه روزه آماده کرد. به دستور پیامبر صلى الله علیه و آله، سلمان و ابو ذر و مقداد و عمار زیر چند درخت کهنسال را آماده کردند و روى درختان، پارچه‏اى به عنوان سایبان قرار دادند.در زیر سایبان، منبرى به بلندى قامت پیامبر صلى الله علیه و آله از سنگها و روانداز شتران ساختند به طورى که حضرت هنگام خطبه بر همه مردم مشرف باشند. هنگام ظهر، پس از اداى نماز جماعت، پیامبر صلى الله علیه و آله بر فراز منبر ایستادند و امیر المؤمنین علیه السلام را فرا خواندند تا بر فراز منبر در سمت راست حضرت بایستند .قبل از شروع خطابه، امیر المؤمنین علیه السلام بر فراز منبر یک پله پائین‏تر در طرف راست آنحضرت ایستاده بودند. سخنرانى پیامبر صلى الله علیه و آله پیامبر صلى الله علیه و آله نگاهى به سمت راست و چپ جمعیت نمودند و منتظر شدند تا همه مردم در مقابل منبر اجتماع کنند.سپس سخنرانى تاریخى و آخرین خطابه رسمى خود را براى جهانیان آغاز کردند.با در نظر گرفتن این شکل خاص از منبر و سخنرانى که دو نفر بر فراز منبر در حال قیام دیده مى‏شوند به استقبال سخنان حضرت مى‏رویم که آنرا مى‏توان در یازده بخش ترسیم نمود: پیامبر صلى الله علیه و آله در اولین بخش سخن به حمد و ثناى الهى پرداختند و صفات قدرت و رحمت خداوند را ذکر فرمودند، و به بندگى خود در مقابل ذات الهى شهادت دادند. در بخش دوم، حضرت سخن را متوجه مطلب اصلى نمودند و تصریح کردند که باید فرمان مهمى درباره على بن ابى طالب علیه السلام ابلاغ کنم، و اگر این پیام را نرسانم رسالت الهى را نرسانده‏ام و ترس از عذاب او دارم. در سومین بخش، حضرت امامت دوازده امام علیهم السلام را تا آخرین روز دنیا اعلام نمودند تا همه طمعها یکباره قطع شود.از نکات مهم در سخنرانى حضرت، اشاره به عمومیت ولایت آنان بر همه انسانها در طول زمانها و در همه مکانها و نفوذ کلماتشان در جمیع امور بود، و نیابت تام ائمه علیهم السلام را از خدا و رسول در حلال و حرام و جمیع اختیارات اعلام فرمودند . براى آنکه هر گونه ابهامى از بین برود و دست منافقین از هر جهت بسته باشد، در بخش چهارم خطبه، پیامبر صلى الله علیه و آله با دستهاى مبارک بازوان امیر المؤمنین علیه السلام را گرفتند و آنحضرت را از جا بلند کردند تا حدى که پاهاى آنحضرت محاذى زانوان پیامبر صلى الله علیه و آله قرار گرفت.در این حال فرمودند: « من کنت مولاه فهذا على مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله » ،  « هرمن نسبت به او از خودش صاحب اختیارتر بوده‏ام این على هم نسبت به او صاحب اختیارتر است.خدایا دوست بدار هرعلى را دوست بدارد، و دشمن بدار هراو را دشمن بدارد، و یارى کن هراو را یارى کند، و خوار کن هراو را خوار کند » .سپس کمال دین و تمام نعمت را با ولایت ائمه علیهم السلام اعلام فرمودند و بعد از آن خدا و ملائکه و مردم را بر ابلاغ این رسالت شاهد گرفتند. در بخش پنجم حضرت صریحا فرمودند: « هراز ولایت ائمه علیهم السلام سرباز زند اعمال نیکش سقوط مى‏کند و در جهنم خواهد بود » .بعد از آن شمه‏اى از فضائل امیر المؤمنین علیه السلام را متذکر شدند. مرحله ششم از سخنان پیامبر صلى الله علیه و آله جنبه غضب الهى را نمودار کرد.حضرت با تلاوت آیات عذاب و لعن از قرآن فرمودند: « منظور از این آیات عده‏اى از اصحاب من هستند که مأمور به چشم‏پوشى از آنان هستم، ولى بدانند که خداوند ما را بر معاندین و مخالفین و خائنین و مقصرین حجت قرار داده است، و چشم‏پوشى از آنان در دنیا مانع از عذاب آخرت نیست » . سپس به امامان گمراهى که مردم را به جهنم مى‏کشانند اشاره کرده فرمودند: « من از همه آنان بیزارم » .اشاره‏اى رمزى هم به « اصحاب صحیفه ملعونه » داشتند و تصریح کردند که بعد از من مقام امامت را غصب مى‏کنند و سپس غاصبین را لعنت کردند. در بخش هفتم، حضرت تکیه سخن را بر اثرات ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام قرار دادند و فرمودند: « اصحاب صراط مستقیم در سوره حمد شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستند » . سپس آیاتى از قرآن درباره اهل بهشت تلاوت کردند و آنها را به شیعیان و پیروان آل محمد علیهم السلام تفسیر فرمودند.آیاتى هم درباره اهل جهنم تلاوت نمودند و آنها را به دشمنان آل محمد علیهم السلام معنى کردند. در بخش هشتم مطالبى اساسى درباره حضرت بقیة الله الاعظم حجة بن الحسن المهدى ارواحنا فداه فرمودند و به اوصاف و شئون خاص حضرتش اشاره کردند و آینده‏اى پر از عدل و داد به دست امام زمان عجل الله فرجه را به جهانیان مژده دادند.

در بخش نهم فرمودند:پس از اتمام خطابه شما را به بیعت با خودم و سپس بیعت با على بن ابى طالب علیه السلام دعوت مى‏کنم .پشتوانه این بیعت آن است که من با خداوند بیعت کرده‏ام، و على هم با من بیعت نموده است .پس از این بیعتى که از شما مى‏گیرم از طرف خداوند و بیعت با حقتعالى است. در دهمین بخش، حضرت درباره احکام الهى سخن گفتند که مقصود بیان چند پایه مهم عقیدتى بود :از جمله اینکه چون بیان همه حلالها و حرامها توسط من امکان ندارد با بیعتى که از شما درباره ائمه علیهم السلام مى‏گیرم بنوعى حلال و حرام را تا روز قیامت بیان کرده‏ام.دیگر اینکه بالاترین امر به معروف و نهى از منکر، تبلیغ پیام غدیر درباره امامان علیهم السلام و امر به اطاعت از ایشان و نهى از مخالفتشان است. در آخرین مرحله خطابه، بیعت لسانى انجام شد.حضرت با توجه به آن جمعیت انبوه و شرائط غیر عادى زمان و مکان و عدم امکان بیعت با دست براى همه مردم، فرمودند: « خداوند دستور داده تا قبل از بیعت با دست، از زبانهاى شما اقرار بگیرم » . سپس مطلبى را که مى‏بایست همه مردم به آن اقرار مى‏کردند تعیین کردند که خلاصه آن اطاعت از دوازده امام علیهم السلام و عهد و پیمان بر عدم تغییر و تبدیل و بر رساندن پیام غدیر به نسلهاى آینده و غائبان از غدیر بود.در ضمن بیعت با دست هم حساب مى‏شد زیرا حضرت فرمودند : « بگوئید با جان و زبان و دستمان بیعت مى‏کنیم » . بیعت عمومى پس از اتمام خطابه پیامبر صلى الله علیه و آله، دو خیمه بر پا شد که در یکى خود آن حضرت و در دیگرى امیر المؤمنین علیه السلام، جلوس فرمودند.مردم دسته دسته وارد خیمه حضرت مى‏شدند و پس از بیعت و تبریک، در خیمه امیر المؤمنین علیه السلام حضور مى‏یافتند و با آن حضرت بیعت مى‏کردند و تبریک مى‏گفتند. زنان نیز، با قرار دادن ظرف آبى که پرده‏اى در وسط آن بود بیعت نمودند.به این صورت که امیر المؤمنین علیه السلام دست مبارک را در یک سوى پرده داخل آب قرار مى‏دادند و در سوى دیگر زنان دست خود را در آب قرار مى‏دادند. وقایع سه روز در غدیر در طول سه روز توقف در غدیر، پس از ایراد خطابه چند جریان به عنوان تأکید و به نشانه اهمیت غدیر به وقوع پیوست که شرح آن چنین است: * پیامبر صلى الله علیه و آله در این مراسم، عمامه خود راـکه « سحاب » نام داشتـبه عنوان افتخار بر سر امیر المؤمنین علیه السلام قرار دادند. * حسان بن ثابت از پیامبر صلى الله علیه و آله در خواست کرد تا در مورد غدیر شعرى بگوید، و با اجازه حضرت اولین شعر غدیر را سرود. * جبرئیل علیه السلام به صورت انسانى ظاهر شد و خطاب به مردم فرمود: « پیامبر براى على بن ابى طالب عهد و پیمانى گرفت که جز کافر به خدا و رسولش آنرا بر هم نمى‏زند » . * مردى از منافقین گفت: « خدایا اگر آنچه محمد مى‏گوید از طرف توست سنگى از آسمان بر ما ببار یا عذاب دردناکى بر ما بفرست » .در همین لحظه سنگى از آسمان بر سر او فرود آمد و او را هلاک کرد، و این معجزه غدیر تأیید الهى را بر همگان روشن کرد. * پس از سه روز مراسم پر شور غدیر پایان یافت، و آن روزها به عنوان « ایام الولایة » در صفحات تاریخ نقش بست.مردم پس از وداع با پیامبرشان و معرفت کامل به جانشینان آن حضرت تا روز قیامت، راهى شهر و دیار خود شدند.خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت شایع گردید و خداوند بدینگونه حجتش را بر همه مردم تمام کرد. * برگرفته از کتاب غدیر در آیینه کتاب ص ۳۲ نوشته ی محمدباقر انصارى

* منبع : سایت امام علی دات نت

عید کمال دین .سالروز اتمام نعمت وهنگامه اعلان وصایت و ولایتامیر المومنین علیه السلامبر شیعیان وپیروان ولایت خجسته بادخورشید چراغکی ز رخسار علیست مه نقطه کوچکی ز پرگار علیستهرکس که فرستد به محمد صلوات همسایه دیوار به دیوار علیستعید غدیر مبارکروز عید غدیرخم از شریف ترین اعیاد امت من است.پیامبر اکرم(ص)اس ام اس های تبریک عید غدیر ، پیامک های عید غدیرنازد به خودش خدا که حیدر دارد دریای فضائلی مطهر داردهمتای علی نخواهد آمد والله صد بار اگر کعبه ترک برداردعید غدیر خم مبارک بادخدایا به حق شاه مردان مرا محتاج نامردان مگردانفرا رسیدن عید غدیرخم بر عاشقان آن حضرت مبارکدلا امشب به می باید وضو کرد و هر ناممکنی را آرزو کردعید بر شما مبارکعلی در عرش بالا بی نظیر استعلی بر عالم و آدم امیر استبه عشق نام مولایم نوشتمچه عیدی بهتر از عید غدیر است؟آنان که علی خدای خود پندارند کفرش به کنار عجب خدایی دارندچون نامه ی اعمال مرا پیچیدندبردند به میزان عمل سنجیدندبیش از همهگناه ما بود ولیآن را به محبت علی بخشیدندعیدتان مبارکتمام لذت عمرم در این است که مولایم امیرالمومنین استعیدشما مبارکنه فقط بنده به ذات ازلی می نازدناشر حکم ولایت به ولی می نازدگر بنازد به علی شیعه ندارد عجبیعجب اینجاست خدا هم به علی می نازدهان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است… هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد. (خطبه ی غدیریه)قرآن به جز از وصف علی آیه نداردایمان به جز از حب علی پایه نداردگفتم بروم سایه لطفش بنشینمگفتا که علی نور بود سایه نداردعید غدیر مبارکشبی در محفلی ذکر علی بودشنیدم عارفی فرزانه فرموداگر آتش به زیر پوست دارینسوزی گر علی را دوست داریخورشید شکفته در غدیر است علیباران بهار در کویر است علیبر مسند عاشقی شهی بی همتاستبر ملک محمدی امیر است علیمدح علی و آل علی بر زبان ماست گویا زبان برای همین در دهان ماست.*’”*.*”‘”*.*. Eide .*“* *”“*.*”.*’”*.*”‘”*.*. shoma .*“*. .*”“*.*”.*’”*.*”‘”*.*. moba ak .*“*. .*”*.*.روز مـحـشــر پـرسـیـد ز مـن رب جـلــــــــیگفت تو غـرق گنـاهی؟ گفتمش یـا رب بلیگفت پس آتش نمیـگیرد چـرا جـسم و تنـتگفتمش چون حـک نمودم روی قلبم یا علیشبی در محفلی ذکر علی بود ، شنیدم عاشقی مستانه فرمود ، اگر آتش به زیر پوست داری ، نسوزی گر علی را دوست داری . عید غدیر خم بر شما مبارکنام علی : عدالت — راه علی : سعادت — عشق علی : شهادت — ذکر علی : عبادت — عید علی : مبارکما زین جهان از پی دیدار میرویم ، از بهر دیدن حیدر کرار میرویم ، درب بهشت گر نگشایند به روی ما ، گوییم یا علی و ز دیوار میرویمعجب تمثیلی است این که علی مولود کعبه است . . . یعنی اینکه باطن قبله را در امام پیدا کن . عید غدیر خم مبارکای خدای مرتضی ، گردی از گامهای فتوت مرتضی را بر سر جهانیان بپاش تا ریشه نامردی در جهان بخشکد . عید غدیر خم ، عید ولایت و امامت مبارکاگر خلق عالم علی را می شناختند ، دوستش میداشتند و اگر خلق عالم علی را دوست میداشتند ، جهنم آفریده نمیشد .به روز غدیر خم از مقام لم یزلی ، به کائنات ندا شد به صوت جلی . که بعد احمد مرسل به کهتر و مهتر ، امام و سرور و مولا علیست علی ، عید غدیر خم بر شما مبارکرسولی کز غدیر خم ننوشد ، ردای سبز بعثت را نپوشد . عید غدیر خم مبارک

صدبار اگر کعبه ترک بردارد…

وقتی قرار است از مولا بنویسی، به کمر قلمت بنگر که چگونه زیر این بار سنگین خم می شود.قلم سرگشته و حیران، مانده است از کجا شروع کند و به کجا ختمش نماید.از عاشقانه هایش در بیت الزهرا(س) دم بزند یا از عارفانه هایش در دعای کمیل؟!از شجاعتش در نبرد با اهالی خیبر بگوید یا از غربتش در خلوت شبانه با چاههای کوفه؟!از قضاوتش در بیت الطشت بنویسد یا از سخاوتش در خاتم بخشی حین رکوع؟!به ولایتمداریش در خوابیدن شبانه جای پیامبر اعظم(ص) اشاره کند یا از گمنامیش حین بازی با بچه های یتیم آن زن!ازحضور غیرمنتظره اش در شب معراج خاتم یا از خانه نشینی اش به امر حضرت رسالت پناه؟!از کارگری اش در حفر چاهها تا بیرون کشیدن تیر از پایش حین صلاة؟!از عدالت طلبی اش وقت زیاده خواهی برادر یا از کیسه به دوش گرفتن شبانه اش جهت اطعام یتیمان؟!از زره بدون پشتش در هنگامه ی رزم یا از محکوم شدنش پای میز محاکمه؟!از سخنوری هنرمندانه اش در خطبه های نهج البلاغه یا از روزه های بدون افطارش در خانه؟!از همیتش راجع به حجاب زنان یا از دغدغه اش نسبت به غیرت مردان؟!از بت شکنی اش روی دوش پیغمبر یا از نفس کشی اش در خندق و عبدودکشی قربة الی اللهش؟!از چه بگوید این قلم بخت برگشته و عاجز؟اصلا، وقتی کلام الله مدیحه سرایی مولا می نماید، مگر این کمتر از ذره، محلی از اعراب خواهد داشت؟!جایی که بیت الله، سینه چاک مقدمش گردیده، گفتن این ناچیز برای جان نثاری ارزشی هم دارد؟!علی(ع) اذن الله، یدالله، عین الله، ثارالله و در یک کلام ولی الله است و شهریار، اینچنین بود که متحیرانه می سرود: نه خدا توانمش خواند، نه بشر توانمش گفت…ای آنکه علی علی کنی، کیست علی؟آنکه تو وصفش بکنی نیست علییک روز بزی، چونان که می زیست علیآنگاه بیا به ما بگو کیست علی؟!علی عالی اعلا، همان شیرمرد عرصه های مختلف بود که آنقدر بر نعلینش وصله زد تا صدای سلمانِ منا اهل البیت، هم به آسمان بلند شد.علی والی والا، حاکمی است که برای تهیه مخارج ازدواجش به فروش سپرش روآورد.علی مدرس جبریل در شناخت حق، همان پیرمردی است که در بیابانها دست افزار در دست داشت و با نان سخت، روز را به شب می رساند اما خوان کریمانه اش، همه روزه میزبان گرسنگان و در راه ماندگان بسیاری بود.علی معلم آدم به علم الاسماء، همان ابرمردی است که هنگام برخورد با برخی جاهل تا نوک بینی بین، از آنها می خواست تا حضرتش را با مسایلی همچون راههای آسمانها سوال پیچ نمایند تا با علمش، جامعه را به اوج برساند اما هیهات!علی(ع)، همان حقیقت محض قرآن و کلام الله ناطق، همان اعجوبه ای است که در بدو تولد، روی دستان نبی، سالها قبل از نزول اقرا باسم ربک…، با قد افلح المومنون قاری قرآن گردید.علی(ع) همان بنده ای است که در شب لقاءاللهش، شیر و نمک را دو خورش می دانست و به افطار با نان و نمک بسنده نمود…. و علی(ع)، همان شهنشاهی است که هرکس او را کنار غلامش قنبر می دید، هرگز مولا و نوکر برایش قابل تمیز نبود.اینک، این ماییم و ولادت دوباره ی آن امیر. چه خوشبختند آنانی که دلشان منور به نور ولای اوست و چه بد عاقبتند فرارکنندگان از سایه سار ولایت مولا؛ ولا یمکن الفرار من حکومتک…یا مولا! دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! ما را دریاب که در این زمانه ی رنگ و نیرنگ، علی(ع) نمایان فراوانند و علی(ع) زیستان کم و نایاب.یا مولا! آنانی که دل به ولای تو خوش کرده اند، جز محبتت، سرمایه ای ندارند و چشم انتظارند دنیا و عقبایشان را بیمه نمایی؛ و هم اکنون، در هنگامه ی شکاف دوباره ی کعبه، وقت ادای حاجات است و گرفتن عیدی و صله.یا رب الکعبه! به حق خانه زادت، موعود امم را برسان.نازد به خودش خدا که حیدر دارددریای فضایلی مطهر داردهمتای علی نخواهد آمد واللهصدبار اگر کعبه ترک بردارد

صد بار اگر کعبه ترک بردارد